Letar du efter något?
Enklast köper du dina biljetter här på vår hemsida. Du kan också reservera/köpa biljetter via vår biljettkassa.
Biljettkassan är öppen fredagar mellan 12.00 och 16.00. Du når oss på telefon 08-143575 eller på mejl [email protected]. Biljettkassan ligger på Wallingatan 32.
Ett av- och ombokningsskydd gäller för en biljett. Vårt av- och ombokningsskydd säljs online samt via Scalateatern i Stockholm till ett pris av 50 kr per skydd/biljett. All av- och ombokning sker via Scalateatern i Stockholm.
Med ett av- och ombokningsskydd gäller fri av- och ombokning upp till 14 dagar innan föreställningen äger rum. Då återbetalas hela biljettpriset exklusive serviceavgift samt kostnaden för avbokningsskyddet.
Med mindre än 14 dagar kvar till föreställningen kan vi hjälpa dig att boka om din biljett till ett annat datum. Vid avbokning 14 dagar – 48 timmar innan föreställning krävs giltig anledning till avbokningen. Giltig anledning är till exempel att kunden, nära anhörig eller sällskap har drabbats av akut sjukdom eller dödsfall. Detta styrks med läkarintyg.
Med mindre än 48 timmar kvar till föreställningen gäller varken av- och ombokningsskyddet.
Ja. Biljetten är inte personlig så du får gärna ge den till en kompis.
Utan ett av- och ombokningsskydd har vi tyvärr ingen möjlighet att återköpa biljetter.
Nej, Det går bra att bara visa upp din digitala biljett från mobiltelefonen.
Pausbeställning gör du smidigt på plats i vår foajébar. Om du äter i vår restaurang Bakfickan innan föreställningen kan du förbeställa till samma bord till paus.
Ja. Vi har fyra stycken bokningsbara hörslingor. Dessa funkar bra om du har en hörapparat som den kan koppla upp sig mot. Om du inte har en hörapparat och behöver hjälpmedel kan du boka en hörslinga och ta med ett eget headset med adapter att koppla in. För att boka hörslinga, mejla antal, datum och show till [email protected] så kan du hämta din hörslinga vid insläppet.
Ja. Vi har en rullstolsplats på sidoparkett rad 8. Det är en löstagbar stol som man drar åt sidan för att göra plats för rullstolen. Ledsagare går med gratis och sitter i den bakdragna stolen, observera att platsen för ledsagaren har delvis skymd sikt från sin stol. Foajén har inga trappor och där finns handikappanpassad toalett. Vid insläppet lägger vi ner en ramp över trapporna in i salongen. Rullstolsplatsen bokas via biljettkassan på telefon 08-143575 eller genom att mejla: [email protected].
För gruppbokning eller bokning av fler än 10 biljetter, kontakta biljettkassan på telefon 08-143575 eller genom att mejla [email protected].
Du kan söka upp din föreställning här på hemsidan och hitta information om showen och dess längd. Om du inte hittar den informationen du söker får du gärna mejla oss och fråga på [email protected].
Andrahandsåterförsäljare brukar köpa upp biljetter i påhittade namn och sälja dem vidare, ofta mycket dyrare än vad vi själva säljer dem för. Dock har vi inte varit med om att fejkade biljetter har sålts till oss men ibland är sikten sämre än vad andrahandsåterförsäljaren uppgett vid köpet.
Ja, handikapps parkering finns utanför teatern. Det kan vara svårt att hitta parkering på gatorna kring teatern men det finns ett parkeringshus med nedfart från Olof Palmes gata, under Norra Latin.
Ja, vår restaurang Bakfickan är alltid öppen 2 timmar innan. Du kan boka bord via fliken ”restaurang” ovan. PS, vi har även öppet efter din föreställning. Fredagar och lördagar är köket öppet till midnatt.
Ja, rad 17 samt ytterplatserna på sidoparkett rad 3, 4 och 5 har fritt fram för benen att sprattla.