Q&A

Hur köper jag biljetter?

Enklast köper du dina biljetter här på vår hemsida. Du kan också reservera/köpa biljetter via vår biljettkassa.

När är biljettkassan öppen?

Biljettkassan är öppen onsdagar mellan 12.00 och 16.00. Du når oss på telefon 08-143575 eller på mejl [email protected]. Biljettkassan ligger på Wallingatan 32.

Hur fungerar ett av- och ombokningsskydd?

Ett av- och ombokningsskydd gäller för en biljett. Vårt av- och ombokningsskydd säljs online samt via Scalateatern i Stockholm till ett pris av 50 kr per skydd/biljett. All av- och ombokning sker via Scalateatern i Stockholm.

Med ett av- och ombokningsskydd gäller fri av- och ombokning upp till 14 dagar innan föreställningen äger rum. Då återbetalas hela biljettpriset exklusive serviceavgift samt kostnaden för avbokningsskyddet.

Med mindre än 14 dagar kvar till föreställningen kan vi hjälpa dig att boka om din biljett till ett annat datum. Vid avbokning 14 dagar – 48 timmar innan föreställning krävs giltig anledning till avbokningen. Giltig anledning är till exempel att kunden, nära anhörig eller sällskap har drabbats av akut sjukdom eller dödsfall. Detta styrks med läkarintyg.

Med mindre än 48 timmar kvar till föreställningen gäller varken av- och ombokningsskyddet.

Jag har inget av- och ombokningsskydd, kan jag ändå avboka eller byta min biljett?

Utan ett av- och ombokningsskydd har vi tyvärr ingen möjlighet att återköpa biljetter. Fram till 48 timmar innan föreställningen går det att byta datum mot en ombokningskostnad på 150 kr per biljett. Ombokning sker via mejl till [email protected] eller på telefon med biljettkassan 08-143575.

Jag är sjuk och kan inte gå, kan jag ge bort min biljett?

Ja. Biljetten är inte personlig så du får gärna ge den till en kompis.

Måste jag ha en utskriven biljett?

Nej, det går bra att visa din biljett i mobilen.

Hur förbeställer jag till paus?

Paubeställning gör du smidigt på plats i vår foajébar. Om du äter i vår restaurang Bakfickan innan föreställningen kan du förbeställa till samma bord till paus.

Har ni hörslinga?

Ja. Vi har fyra stycken bokningsbara hörslingor. Dessa funkar bra om du har en hörapparat som den kan koppla upp sig mot. Om du inte har en hörapparat och behöver hjälpmedel kan du boka en hörslinga och ta med ett eget headset med adapter att koppla in. För att boka hörslinga, mejla antal, datum och show till [email protected] så kan du hämta din hörslinga vid insläppet.

Har ni rullstolsplats?

Ja. Vi har en rullstolsplats på sidoparkett rad 8. Det är en löstagbar stol som man drar åt sidan för att göra plats för rullstolen. Ledsagare går med gratis och sitter i den bakdragna stolen. Foajén har inga trappor och där finns handikappanpassad toalett. Vid insläppet lägger vi ner en ramp över trapporna in i salongen. Rullstolsplatsen bokas via biljettkassan på telefon 08-143575 eller genom att mejla: [email protected].

Jag vill boka fler än 10 biljetter, hur gör jag?

För gruppbokning eller bokning av fler än 10 biljetter, kontakta biljettkassan på telefon 08-143575 eller genom att mejla [email protected].

Hur lång är min föreställning?

Du kan söka upp din föreställning här på hemsidan och hitta information om showen och dess längd. Om du inte hittar den informationen du söker får du gärna mejla oss och fråga på [email protected].

Jag har köpt biljetter av en andrahandsåterförsäljare, är de giltiga?

Andrahandsåterförsäljare brukar köpa upp biljetter i påhittade namn och sälja dem vidare, ofta mycket dyrare än vad vi själva säljer dem för. Dock har vi inte varit med om att fejkade biljetter har sålts till oss men ibland är sikten sämre än vad andrahandsåterförsäljaren uppgett vid köpet.

Var kan jag parkera? Finns det handikapps parkering?

Ja, handikapps parkering finns utanför teatern. Det kan vara svårt att hitta parkering på gatorna kring teatern men det finns ett parkeringshus med nedfart från Olof Palmes gata, under Norra Latin.

Kan jag äta i anslutning till teatern?

Ja, vår restaurang Bakfickan är alltid öppen 2 timmar innan. Du kan boka bord via fliken ”restaurang” ovan. PS, vi har även öppet efter din föreställning. Fredagar och lördagar är köket öppet till midnatt.

Jag är lång, finns det platser med extra benutrymme?

Ja, rad 17 samt ytterplatserna på sidoparkett rad 3, 4 och 5 har fritt fram för benen att sprattla.